Herroepingsrecht

Volgens de wet zijn wij verplicht de volgende tekst op onze pagina op te nemen. Ondanks dat de tekst wellicht wat verwarrend is willen wij je ervan verzekeren dat deze tekst niets af doet aan ons retourbeleid: je hebt nog steeds 100 dagen de tijd om je bestelling te retourneren. 

Herroepingsrecht

4.1 Bij de aankoop van Zalando artikelen heeft u het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.

4.2 De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag 1, waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het laatste goed fysiek in bezit krijgt.

4.3 Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u Zalando SE, Tamara-Danz-Straße 1, 10243 Berlijn, Duitsland, fax: +49 (0)30 2759 46 93, e-mail: klantenservice@zalando.nl, via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.

4.4 Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

4.5 Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

4.6 U kunt het modelformulier voor herroeping of een andere duidelijk geformuleerde verklaring ook elektronisch invullen en opsturen via uw klantenaccount naar www.zalando.nl. Als u van deze mogelijkheid gebruik maakt zullen wij u onverwijld op een duurzame gegevensdrager (bijvoorbeeld per e-mail) een ontvangstbevestiging van uw herroeping sturen.

4.7 Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

4.8 U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan Zalando Retouren, Antwoordnummer 25000, 5140 WR Waalwijk, erug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. Wij dragen de kosten van de retourzending als u het retouretiket gebruikt dat wij ter beschikking stellen.

4.9 U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen.

Modelformulier voor herroeping 
(dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen) 
— Aan Zalando SE, Tamara-Danz-Straße 1, 10243 Berlijn, Duitsland, fax: +49 (0)30 2759 46 93, e-mail: klantenservice@zalando.nl: 
— Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*) 
— Besteld op (*)/Ontvangen op (*) 
— Naam/Namen consument(en) 
— Adres consument(en) 
— Datum 
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.

4.10 In geval van retourzending kunt u de bij uw bestelling gevoegde of onder www.zalando.nl uit te printen retoursticker gebruiken. Als u problemen met het downloaden van de retoursticker mocht hebben of u geen printer ter beschikking heeft, wendt u zich dan s.v.p. tot onze klantenservice. Als u een nieuwe retoursticker nodig heeft, verzoeken wij u om die via onze kosteloze hotline of per e-mail aan te vragen. Helpt u ons s.v.p. onnodige kosten te vermijden en zendt u het product niet ongefrankeerd terug.

Can’t find what you are looking for?